vrijdag 18 september 2020

Begrijpen

Waarom wil ik mij verdoven?

Waarom wil ik mij verdoven?


Ik voel te veel. 

Ik voel te veel voor dit systeem

Ik voel teveel voor deze mensen

Ik voel te veel voor deze wereld.

Ik voel te veel 


Ik voel te veel blijdschap

Ik voel te veel nuances

Ik voel als je iets achterhoudt

Ik voel jou archwaan

Ik voel je onzekerheid

Maar ook je goede bedoelingen

Ik bedoel het goed

Ik wil me veilig stellen

Het is makkelijker als ik weet wat jij voelt en me daarop aan kan passen

Het lijkt makkelijker als ik voel wat jij voelt en we hetzelfde lijken

Maar waar ben ik dan?

Wie ben ik dan?

Wat voel ik dan?

Wat wil ik eigenlijk voelen?

Waarom wil ik me hetzelfde voelen?

Wil ik niet verstoten zijn?

Wil best even verstoten zijn,

Door iemand

Die ik toch niet mag

Door iemand die ik toch niet begrijp

Waarom voel ik dan ook diegene haar pijn?

Wil haar begrijpen

Wil haar vastgrijpen

Vertellen: het universum houdt ook van jou

Maar in plaats daarvan neem ik het over

Doe hetzelfde masker voor

Wil dat je me begrijpt ook al begrijp jij enkel jou

Wil dat je me begrijpt ook al begrijp ik jou niet

Wil dat je mij begrijpt

Je kan me alleen begrijpen

Als ik mij laat zien

Mij laat horen

Laat voelen hoe het voelt

Hoe het is 

Mij te zijn.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten